Ιούλ 12, 2021

Μακροζωία: οι 4 πρωινές συνήθειες που θα σου τη χαρίσουν

Ο συγγραφές Dan Buettner μελετάει τις blue zones και μοιράζεται μαζί μας αυτές τις πρωινές συνήθειες που θα σου χαρίσουν μακροζωία.

Η Ικαρία είναι το νησί που εδώ και πολλά χρόνια κάνει όλους τους δημοσιογράφους, αλλά και τους τουρίστες, να αναρωτιούνται τι κάνει τους κατοίκους του να προσπερνάνε εύκολα την ευχή “να τα εκατοστήσεις”.

Υπάρχουν κάποιες περιοχές του πλανήτη που είναι γνωστές ως “blue zones”. Είναι αυτές στις οποίες έχουν γίνει και συνεχίζονται να γίνονται πολλές έρευνες σχετικά με τη μακροζωία των κατοίκων τους. Μια από αυτές, όπως θα γνωρίζεις πολύ καλά, είναι και η Ικαρία. Το νησί που εδώ και πολλά χρόνια κάνει όλους τους δημοσιογράφους, αλλά και τους τουρίστες, να αναρωτιούνται τι κάνει τους κατοίκους του να προσπερνάνε εύκολα την ευχή “να τα εκατοστήσεις”.

Ο συγγραφές και εξερευνητής Dan Buettner μελετάει σε όλη του τη ζωή τις blue zones και μοιράζεται μαζί μας αυτές τις πρωινές συνήθειες που θα σου χαρίσουν μακροζωία.

Βρες το “ikigai” σου

Τώρα θα μου πεις πώς να ψάξω να βρω κάτι το οποίο δεν ξέρω τι είναι; Και θα έχεις δίκιο.

Το ikigai είναι μια ιαπωνική ιδέα η οποία αναφέρεται σε αυτό που γεμίζει την ψυχή σου και δίνει νόημα και σκοπό στη ζωή σου. Σύμφωνα με τα δεδομένα που έχουμε έως τώρα από τις «μπλε ζώνες» ο σκοπός στη ζωή μας συνδέεται άμεσα με τη μακροζωία.

Άρα μόλις ξυπνάς το πρωί θα σκέφτεσαι τί είναι αυτό που σε κάνει να θέλεις να σηκωθείς από το κρεβάτι και να αρχίσεις την ημέρα σου; Ε, αυτό είναι το ikigai σου!

Μην παραλείπεις το υγιεινό πρωινό

Ναι, αυτή τη συμβουλή την ακούς συνέχεια. Αλλά τι να κάνουμε που τουγιεινό πρωινό είναι η πιο σημαντική αλλαγή που μπορείς να κάνεις στη διατροφή σου, εάν δεν το κάνεις ήδη; Μάλιστα τόσο η μεσογειακή όσο και η plant based διατροφή μπορεί να σε βοηθήσουν να ζήσεις περισσότερο και καλύτερα.

Απόλαυσε το πρωινό καφεδάκι σου

Σίγουρα δεν είναι όλες οι ημέρες ίδιες και δεν έχεις πάντα την άνεση να φτιάξεις τον αγαπημένο σου καφέ και να τον απολαύσεις με την ησυχία σου. Αλλά μάθε πως σύμφωνα με ειδικούς, η American Heart Association διαπίστωσε πως η κατανάλωση καφέ, τόσο με καφεΐνη όσο και χωρίς, συσχετίστηκε με πολύ χαμηλότερο κίνδυνο θνησιμότητας.

Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως έχεις το ελεύθερο να γεμίζεις τον καφέ σου με τέσσερις κουταλιές σαντιγί ή πέντε κουταλιές ζάχαρη. Όλα με μέτρο! Εάν δεν σου αρέσει ο καφές μια καλή εναλλακτική είναι το τσάι.

Πες κάτι όμορφο στον πρώτο άνθρωπο που θα δεις

Το να φροντίζεις τον εαυτό σου είναι υπέροχο, αλλά ξέρεις τι είναι ακόμα πιο υπέροχο; Να νοιάζεσαι για τους άλλους και να τους το λες. Ακόμα και εάν είναι ένα απλό κοπλιμέντο σε κάποιον άνθρωπο που θα δεις στον δρόμο για τη δουλειά. Το να πεις στην κοπέλα που σε εξυπηρετεί στο κατάστημα που παίρνεις τον καφέ σου πως «αυτό το κραγιόν σου πάει πολύ», δεν κοστίζει τίποτα σε εσένα. Μπορεί όμως να φτιάξει την ημέρα της ίδιας.

Μια επιστημονική μελέτη του Χάρβαρντ έδειξε μάλιστα ότι οι συμπεριφορές είναι μεταδοτικές και εάν φερθείς εσύ καλά σε κάποιον μπορεί ένας άλλος να φερθεί καλά σε εσένα!

Πηγή: Savoir Ville

Διαβάστε ακόμα:

Θα σε Σκίτσο Ρε!

Δημοφιλή στο Internet

Best Of Network

Μπορεί επίσης να σας αρέσει